söndag 18 augusti 2013

Prodot – att pimpa min slutarknapp


Prodot är en liten gummi-plopp med självhäftande tejp på ena sidan och mjukt gummimaterial med små upphöjda ”prickar” på den andra. Man fäster den på slutarknappen och får då en mjuk upphöjning av knappen som gör att fingret lätt hittar dit, även utan att titta.
Jag måste säga att den kändes förvånansvärt bra och tryggt, om man nu kan säga så om en liten plopp i gummi.

De kommer i tre färger; Rött, Svart och Vitt – Jag fick hem alla tre då jag köpte dem på Kickstarter under deras kampanj.
Min Canon 7D fick en svart på slutarknappen. 
;-)

Jag provade den med handskar, eftersom jag upplever det svårt att hitta slutarknappen med mina tjocka vinterskinnhandskar. Nu funkade även det bra, skinnet ”fastnade” på den ojämna ploppens yta och jag slapp tänka på om fingret har glidit av eller inte. Kanske är detta ett unikt problem för mig, vad vet jag.

Slutsat: Fantastisk liten produkt som gör fotandet lite lättare.

Verkar inte finnas i Sverige ännu men den går att köpa direkt från Custom SLR


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar